شورای ولايتي بربانت شمالي هالند نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان ايجاد گرديد
گزارشگر مشعل گزارشگر مشعل

کنفرانس ولايت بربانت شمالي کشور هالند به تاسي از دستورالعمل مجلس موسسان نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان مبني بر پايه گزاری سازمانهای نهضت فراگير در خارج از کشور،روز سوم جون سال روان عيسايي در شهر دن بوش تدوير يافت .

کنفرانس را آقای عبدالرزاق عريف يکي از مسن ترين و سابقه دار ترين فعال سياسي افتتاح و ضمن ابراز خوش آمديد،پيرامون ضرورت ايجاد واحد های نهضت فراگير در خارج از کشور صحبت نموده و بر تحقق فيصله های اجلاس وسيع کميسيون تدارک و تفاهم اروپايي طر فداران نهضت ميهني دموکراسي و ترقي افغانستان بخاطر ايجاد هسته های نهضت فراگير در کشورهای اروپايي تاکيد ورزيده و اجندای کنفرانس را به رأی گيری گذاشت که به اتفاق آرأ مورد تصويب قرار گرفت .

سپس مسايل تشکيلاتي مطرح و هشت تن به عضويت شورای ولايتي پيشنهاد گرديد که به اتفاق آرأ انتخاب گرديدند که عبارتند از :

1-   عبدالرزاق طلوع

2-   نجيبه بارز

3-   عبدالرزاق عريف

4-   داکتر نثاراحمد صديقي

5-   حفيظ الله

6-   محمدشعيب اسحاق زی

7-   شيما حيات

8-   روح الله توده يي

 همچنان 14 تن به نماينده گي از اعضای واحدهای شورای ولايتي بربانت شمالي غرض اشتراک در کنفرانس کشوری هالند برگزيده شدند.

بعداً  تفريح اعلان و در جريان آن اعضای شورای ولايتي از ميان خود آقای عبدالرزاق طلوع را به صفت رئيس،بانو نجيبه بارز و آقای عبدالرزاق عريف را به صفت معاونين و آقای داکتر نثاراحمد صديقي را به صفت منشي شورای ولايتي انتخاب نمودند .

بعد از ختم تفريح رئيس ،معاونين و منشي شورای ولايتي بربانت شمالي به اشتراک کننده گان کنفرانس معرفي گرديدند.

متعاقباً پرسش ها و پيشنهاداتي از طرف آقايان  حفيظ الله،عبدالرزاق عريف،محمدعزيزعزيزی و عبدالقدوس کوهستاني ارائه گرديد. پس از آن آقای شفيق الله توده يي سرپرست بخش تشکيلات کميسيون تدارک و تفاهم اروپايي نهضت فراگير ضمن صحبت مختصری پيرامون کار و تلاش های پيگير و خسته گي ناپذير اعضا و رهبری نهضت دموکراسي و ترقي افغانستان در داخل کشور توضيحات ارائه کرده و در مورد مرامنامه و اساسنامه نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان روشني انداخته و به پرسش های دوستان پاسخ ارائه داشت .

جلسه در فضای دوستانه پايان يافت .

 


June 12th, 2006


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها